5.2 2012

Hej

Idag är det söndag och imorgon börjar min första skoldag med upplockning av bussen kl 7.45! Ämnen ja valde, english, maths, HHD (human and health developement), biology and Physical Education… Fanns andra ja sku ha villa göra istället men dom gick på samma positioner helt som hemma också.

Det är +30 och mulet med varm blåst så de helt skönt också… Har inte så mycket att berätta veckoslutet har gått ut på simmande, träning, sol o mat! Familjens familje-bekant-familj som jag träffade förra veckan bjöd mig med på en trip till ett ställe söder om Melbourne vid stranden nästa veckoslut så får se hur det blir med det. Sku vara roligt men de kan vara lite konstigt att åka med halv främlingar… 😀 Får se hur  det blir!

Snart är det två veckor sen ja åkte iväg… Det känns samtidigt som att de har gått super snabbt men också som en super lång tid för ja har hunnit göra massor!

Kan berätta lite mera om retreat, var lite akward i början för ja kände ju inte riktigt nån, utom Anna som var dagen innan hos oss på tea (man kallar dinner för tea.. och flip flops kallar man thongs HAHAH, förstod inte riktigt första gången vad man menade med att låna these thongs).. Men alla var jätte trevliga! De blev hela tiden lättare att tala med folk. Särskilt religiöst för en katolsk-skola var det inte. Tänk ungefär skribaläger med 50% mindre religiösa saker. En mässa hann vi med, haha deva konstigt alla kunde allt o jag nöjde mej med att slänga in ett Amen här o där i böner (man spelade Miley Cyrus – The Climb med musikvideo mitt i mässan, wtf).

några bilder jag stal från FB

 

Year 12

Friendship bracelets lol, Anna&Anna

Ice breaker games, vi sku hålla på o lyfta varandra hit å dit. Jag&Gemma

 

Kommentera

