Gott humör

Hej

Har varit i skolan hela veckan vilket har varit skönt! Inte mycket speciellt som hänt, på tisdag var vi och se på night footy som spelas typ varje kväll helt nära oss. Det är den lokala football serien.

Igår var en bra dag!! Hade bara 2/6 lektioner så hann göra massor annat skoj som hänga med proffs AFL spelare som kom på besök till St Mary’s, göra jelly inför imorgon då vi firar St Patrick’s day en vecka försent. Temat är grönt under dagen är det massor jippon och man ska klä sig så grön som möjligt, (har en blek mintgrön blus, man tager vad man haver)… Och så fick jag post !!! vilket kronade dagen. Netball var också kiwa om man inte räknar med alla myggor(mozzies som dom kallas) dom e helt sjukt många Finlands sommar myggor bleknar jämfört med dem. På hemvägen såg vi även två kengurun, en mera levande än den andra. Sket nästan på mig av rädsla för den var ju SJUKT stor en meter bort från bilen. Tycker det är lite konstigt att vägarna inte är upplysta av lampor som vi har hemma, endast reflex pinnar som brukar finnas på landsvägar… Har säkert inte sett lika mycket döda djur i mitt liv som under 8veckor här breve vägarna, okej nog snackat om döda djur. Idag har jag varit här i åtta veckor, det jag saknar är nog kollektiv trafik, rågbröd(!!) familjen köpte nånsorts monivilja bröd åt mig vilket nog är gott bättre än det vita vi annars äter.

Idag har jag ätit choklad för fulla muggar, förde en platta blått till skolan, var mycket omtyckt!

Deltog i handball tävlingen, alla som deltog fick en freddo frog. Men han tyckte jag var så bra att jag fick två 😉

Världens bästa mamma och pappa !!

 

Ber om ursäkt för ipod kvalitet på bilderna men det är så lätt att ta bilder med den.

Kommentera

