En fjärdedel

När jag kom hit så hade familjen köpt en väggkalender åt mej med australienska djur, vilke var roligt. Nå för att hålla ordning och reda på min hjärna och tidsuppfattning så har jag skrivit ner datum som t.ex. varje 26te står det 3 månader, 4 månader osv. Idag står det 1/4 (okej det är ju inte exakta datum men de är ju heltheten som räknas?) vilke nog gläder mej eftersom tiden gått så fort! Chattade lite med Joanna i Argentina igår o hon va lessen över 3 månader kvar, Silva och Hedy också för den delen också. Men de är ju ett bra märke att tiden går fort brukar det inte betyda att man har det roligt 🙂 ? Nå jag är glad att jag har en lång tid framför mej ennu eftersom jag trivs så bra. Men samtidigt är det skönt att märka att tiden flyger förbi.

Nästa vecka börjar skolan igen efter två veckors lov, helt skönt blir kiva och se alla igen! Här börjar det bli kallare, dvs ca 20°C men jag kan säga att det känns nästan kyligt efter 30°C som det varit hittills. Men jag klagar inte. Det går ju mot vinter hela tiden och är glad då det ”sällan är dagar under 10°C”. Skoluniformen byter också, tänka sej att jag ska gå runt i en kravatt… Laddar upp bilder sen 😛

På lördagen är det första netball omgången vilket borde bli roligt! Sen har en pojke från min klass 18 års fest på kvällen som borde bli haha vet inte ca 300 gäster bjudna på facebook 😉

Sen kan jag nu också passa på att skriva att posten har varit super långsam på sistone, fick idag brev från Mormor som var daterat 29.3 när det oftast brukar komma på mindre än en vecka.. Paketet som ”saapunut kohdemaahan 1.4” har inte heller kommit ennu. Så tack Mormor för fina kort! (Hon läser min blogg 🙂 )

Vad annat, skypade med Sara här en dag och Marta en annan de e för sjukt hur snabbt tiden går på skype! Timmar bara flyger iväg 😀 men de är så roligt..

Har varit ganska lat med bloggandet på sistone men har inte haft något super att berätta. Åt massor choklad på påsken vilket var bra haha.. Vi var på ett ställe var dom hadde parader både på lördag och måndag med människor och brandbilar som åker upp och ner på gator osv, inte något speciellt men helt ok. Jag och Madi sprang upp ett 3km högt berg på rekord tid, säger bara att herregud så brant de var 😀 !!! men utsikten var fin när vi kom upp

Här påväg upp, okej de ser kanske inte så brant ut men det var de nog!!!

 

Ha det så bra!

 

Kommentera

